השידוך המפתיע של נכדת האדמו"ר מבעלזא: עילוי בלי ייחוס

הערב יגיעו המשפחות המצומצמות למעונו של כ"ק האדמו"ר בבניין הישיבה בקרייה החסידית, שם ילחצו ידיים וישברו את הצלחת כנהוג
יעקב גרודקה 5 Comment on השידוך המפתיע של נכדת האדמו"ר מבעלזא: עילוי בלי ייחוס

שמחה וששון בחסידות הגדולה בעלזא לאחר הבשורה שיצאה בשעה האחרונה על שמחת האירוסין שתתקיים הערב לנכדתו של כ"ק האדמו"ר, בת לבנו הרה"צ אהרן מרדכי רוקח, חתן גאב"ד מאקווא • ומהו הייחוס של החתן?

צילום: א.מ.ש
הערב יגיעו המשפחות המצומצמות למעונו של כ"ק האדמו"ר בבניין הישיבה בקרייה החסידית, שם ילחצו ידיים וישברו את הצלחת כנהוג
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שמחה וששון בחסידות הגדולה בעלזא לאחר הבשורה שיצאה בשעה האחרונה על שמחת האירוסין שתתקיים הערב (רביעי) לנכדתו של כ"ק האדמו"ר, בת לבנו הרה"צ אהרן מרדכי רוקח, חתן גאב"ד מאקווא.

החתן הוא הבחור החשוב שלום אריה צוויבל, מתלמידיה החשובים של ישיבת בעלזא בירושלים, ובנו של הרה"ח אהרן צוויבל המתגורר בקריית בעלזא שבצפון ירושלים.

אם תהיתם, מהו ייחוסו של החתן החדש?, מסתבר שלא הכל צפוי בחסידות הירושלמית, וגורמים בחסידות מספרים לאתר 'קול חי' כי "הרבי החליט שהחתן צריך להיות ירא ה' ממש, ולא חשוב הייחוס, ואכן שלום אריה נחשב לאחד העילויים הגדולים, ולהבטחה גדולה בחסידות".

הערב יגיעו המשפחות המצומצמות למעונו של כ"ק האדמו"ר בבניין הישיבה בקרייה החסידית, שם ילחצו ידיים וישברו את הצלחת כנהוג, וכבר ביום חמישי בשבוע הבא, תתקיים שמחת האירוסין ברוב פאר והדר בהיכל בית המדרש בקרית בעלזא בירושלים, לאחר עריכת הטיש לרגל יומא דהילולא של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    סוף סוף אנשים הבינו מה העיקר!!
    הלוואי שעמ"י ימשיך ללכת אחריו

  2. 3

    היום כולם יודעים שלא הייחוס הוא הקובע אלא המידות הטובות.

  3. 2

    למגיבים 1 , 2, היחס שלכם לייחוס הוא קרוב לוודאי בשל העובדה שהוריכם לא סיפרו לכם על ייחוסכם וע"כ משייכים אתם את עצמכם לאלו שאינם מיוחסים, ומכאן באופן טבעי היחס המזלזל שלכם לייחוס.
    אז יש לי שתי חדשות בשבילכם:
    1. גם אם אינכם מודעים לייחוסכם הנכם בוודאי מייוחסים לאבות וזקנים בעלי מעלות וסגולות מיוחדות שמסרו והקריבו רבות עבור יהדותם, זאת מהסיבה הפשוטה שכדי לשרוד את ניסיונות מאות השנים האחרונות חייבים היו להיות חזקים ובעלי דרגה בתורה ובעבודת ה' אלו שלא היו כאלו לא שרדו וצאצאיהם כיום כלל אינם יודעים שהם יהודים!
    2. מה לעשות????????? אבל תורתנו הקדושה נותנת משקל רב לייחוס, המושג של יחוס אינו נוצרי או מוסלמי רק עכשיו היה ט"ו באב בו המשנה מספרת על 'המיוחסות שהיו אומרים תן עינך במשפחה' לדברי חז"ל בבחירת שידוך בהחלט יש לכלול את השיקול של 'ייחוס'.. ברור שבסופו של דבר זיווגים מן השמים ולכל אחד ואחת יש את המעלות שלו, ואת הזיווג שלו. אבל אחד המעלות החשובות בדברי חז"ל הוא ה'ייחוס' ובהחלט כל אחד שמתפלל על זיווג ומצפה שיהי' לו זיווג עם כל המעלות עליו להתפלל שיזכה גם למעלה של משפחות 'מיוחסות'.
    לא מסתדר לך בראש לך תלמד ותבין את ההשלכות של ייחוס על הדורות הבאים.
    לא נראה לך? תחפש לך תחליפים אחרים ליהדות. ביהדות ייחוס הוא ערך חשוב מאד! ומשפחות מיוחסות לאורך כל הדורות מאז אבות האומה השתדלו להשתדך ג"כ עם משפחות מיוחסות ועם ייחוס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. 1

    החתן מיוחס להרה"ק ר' שמואל פרענקל זי"ע מדאראג ולמעלה בקודש, לפני סגירת השידוך שלח האדמו"ר מבעלז שליחים להרה"ג ר' משה וועבער שליט"א נכד הרה"ק הנ"ל זי"ע לברר איך החתן מתייחס להרה"ק מדאראג זי"ע.